Dagar jag inte hunnit blogga om:

Onsdag 23/4:
Skolan va braa. I bamba fick vi lax, potatis och citronsås. Det var gott! Michel (vaktis) har börjat sätta upp parasollerna ute på terassen nu, så nu känns det som riktig sommar. Efter skolan stannade jag och några tjejer kvar i skolan för att plugga. Slutade dock med att jag o madde skrev massa post it lappar och satte på allas skåp..haha bara jag och Madde som får för oss att göra sånt när vi egentligen MÅSTE plugga. När vi var klara gick jag med Lisa o Elvis och satte oss på en gräsmatta och snackade ett tag. När jag gick hem hämtade jag upp Jempa på stranden och drog med henne hem. 
Just det! Vi får inte glömma att vi fixade lite i vårat klassrum. Alla i klassen satte våra händer på en tavla, så fint så :') 
 
Torsdag 24/4
Skola och körskola bestod dagen av. Skoldagen var mysig eftersom jag o Madde började med våran engelska redovisning! Efter körskolan orkade jag inte gå hem direkt så då satte jag mig i skolan och lyssnade på musik ett tag och bara var. Själv. Det var faktiskt mysigt. 
 
Fredag 25/4
Fredagen var också mysig. På idrotten körde vi yoga på stranden och resten av dagen var bra. Efter skolan gick jag och Lisa för att ha körlektion. Körlektionen var..speciell. Haha det var min första körlektion och om jag hade gjort det i Sverige hade det inte sett ut så som det gjorde...Lisa och jag körde tillsammans och lektionen varade i tre timmar. Det första som hände var att vi fick köra hela vägen till Malaga. Det var såå ball och köra längst kusten med världens utsikt, musik och vinden i håret! Tony (körskoleläraren) är inte som alla nadra om man säger så...Han röker i bilen, sa till Lisa att parkera bilen så han kunde köpa chips, bråkade med en tant som gick över övergångsstället, sa till mig och Lisa att skrika "Hola feo" till en kille som sa guapa till oss haha, hade "nöt-skalar-lektion" med Lisa medans jag körde snabbt på motorvägen haha osv. Men han är ändå lite lite skön på något sätt. Låter säkert sjukt men aah. Efter körskolan gick jag hem och fixade, pratade lite med Jempa som va sjuk, packade en liten väska och sprang hem till Bella. Hemma hos Bella lämnade jag väskan eftersom jag skulle sova där. Sen gick vi tillsammans med Elin o Elvis till stranden där vi mötte upp massa tjejer för mys och spel på stranden. Sen gick vi ut och dansade tills fötterna gjorde ont. Jag, Bella, Annalee och Karin gick hem tillsammans, när vi kom hem till Bella somnade vi på en sekund. 
 
Lördag 26/4
Vi vaknade hyffsat tidigt och gick då till stranden där vi hängde ett låångt tag. Vi solade, badade, pluggade mm. Vid 16/17 följde jag med Bella hem för att laga lunch och byta om sen mötte vi upp fler tjejer och drog till Miramar. På Miramar mötte vi upp Juan Carlos för Bella skulle köpa en tröja tillsammans med han som de ska ha på sin salsa uppvsning. På vägen hem bestämde jag mig för att gå ut så jag gick hem till Madde och gjorde mig iordning tillsammans med henne och Linnea. Kvällen var kul, men hade varit roligare om de inte hade varit massa gamla fulla gubbar ute... När det var dags att åka hem tog jag taxi till Los Pacos. Eftersom jag inte kom hem så sent satte jag mig med min svenska uppsats ett tag. Sen somnade jag. 
 
Söndag 27/4
Söndagen fick bli en stranddag. Kom dit vid 12 och solade och badade hela förmiddagen. EFter stranden gick vi till en glassbar vi aldrig besökt förut, men det ska ändras på! Det var en av de godaste glasser jag ätit! När vi ätit upp följde jag med Lisa hem. Hemma hos henne hängde vi bara vid poolen hela tiden med Ellen. Vi solade, lyssnade på musik, pluggade körskola och tränade. Vi simmade flera längder och körde vattengympa haha. Ellen var instruktör och stod vid poolkanten och hoppade omkring och jag och Lisa skulle göra samma sak i vattnet. Det var jobbigt! Hemma på kvällen åt jag och pluggade det sista. Helgen hade varit peeeerfekt. 
 
Måndag 28/4
Dagen var bien. Dock var jag trött som bara den. Efter skolan var det das för körlektion igen. Denna gången var det inte lika kul som första. Haha Tony är så konstig. Idag tog vi kaffepause. Kvällen bestod av plugg, mat, plugg, mat.
 
Tisdag 29/4
Igår hände inget kul i skolan förens den slutat. Då blev det standard jordgubbar med nutella och plugg. Sen promenerade jag o Maddis till Miramar. Vi tränade engelska hela vägen dit och spanska hela vägen hem. Jag fick med mig ett par byxor hem och Madde fick med sig en cape hem. Fina grejer! När jag kom hem var klockan 21 och då blev det mat, polly, jag masserade Jempa, pluggade un poco och somnade sent. 
 
Onsdag 30/4 (idag)
Dagen började med att jag försov mig...Vaknade 08:52, tanken är att jag ska gå hemifrån 08:40 haha. Kom dock inte så sent. 09:20 istället för 09:00. På spanskan hade jag, Ellen o Lisa redovisning om vårat år än så länge här i Funkan. Nu sitter vi på klassråd. Efter skolan ska jag o Madde massera Elin o Elvissen är det vårkabaré här på skolan, sen ikväll är det FERIA!!!! Våran andra Feria här nere, längtar galet! NU måste jag hänga med på lektionen. Puss o hej. 
 
Mer bilder får komma sen!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0