En till veckosummering

Måndag 5/5 
Vanlig skoldag. Dagen började med en föreläsning om det militära i sverige typ. Hade även engelska nationella muntligt med Madde. Det gick bra och var nästan lite kul. våra samtalsämnen var..intressanta. Om jag inte minns helt fel så var jag och Lisa en stund på körskolan också och efter var jag hemma en stund hos Lisa och Ellen och badade i deras pool en stund. Just det, vi bakade även äppelpaj med vaniljsås!!
 
 
Tisdag 6/5
Dagen började med nationella skriftligt i engelska. Hoppas det gick bra. Efter skolan var det dags för körskola igen. På kvällen hade jag och Jempa myskväll med marabou och Dear John i min säng.
 
Onsdag 7/5
"Tror du inte att jag gick hemifrån 08:49, glömde manuset till redovisningen, fick springa hela vägen till skolan för att hinna skriva ut ett nytt och var tvungen att redovisa helt svettig. #gottalovelife". Det var mitt meddelande som jag skickade till Jempa efter min första lektion. Resten av dagen gick iallafall bra och sen körskola som vanligt. Efter körskolan gick vi till baskin där vi mötte upp massa tjejer. Vi drack milkshakes och pluggade samhäll. Det var mys.
 
Torsdag 8/5
Började dagen med en tripp till Malaga. Jag och Lisa hade nämligen körlektion. Tony är speciell jaa. Efter tre timmar i bilen var vi äntligen klara. Jag tycker tre timmar är för länge. Vi kom tillbaka till skolan i lagom tid till bamba. Sen hade vi spanska och efter skolan pluggade jag o några tjejer vid Maddes pool. Sen blev det även en sväng till Miramar där vi köpte en superfin pandora berlock till världens bästa Elin. Vi passade även på att äta lite på miramar och sen på kvällen pluggade jag en stund hemma hos Maddis. På kvällen flätade jag och jempa varandras hår i förhoppningar om att få fina lockar till fredagkväll då det var dags för malagautgång. Mysig dag.
 
Fredag 9/5
Världens bästa Elin fyllde 18 år!! Skoldagen var ganska så normal. Slutades dock med ett samhällsprov som vissa bröt i hop efter att ha gjort. Kan inte alla lärare bara sluta vara så jobbiga nu? Vi har bara 1 månad kvar i paradiset ju... Efter skolan drog jag och jempa med oss Madde och Lisa hem. Vi gjorde i ordning oss och tog sen taxi till tres amigos där vi hade bokat bord. Vi ställde ut partyhattar och när Elin kom sjöng vi alla verser av svenska ja må hon leva. Restaurangbesöket var hur mysigt som helst. Hon fick ett rim, ett paket, vi tog massa kort och jag åt plankstek. Godaste på länge! Efter restaurangen delade vi upp oss för att byta om, lämna grejer osv. Jag följde med Sara hem och bytte om. Vi tog sen taxi till tågstationen. Tåget kom och vi mötte upp resten av tjejerna. Utgången i malaga var bra, inte bäst men bra. Vissa studer var bättre än andra om man säger så. Men det är alltid kul att dansa på nya ställen. Vi tog första tåget hem och somnade direkt när vi lagt huvudna på kuddarna. Trötta som bara den.
 
 
Lördag 10/5
Lördagen blev en slappardag på takterassen med Jempa. Vi pratade om allt, lyssnade på musik och sov. Vid 19 kom vi till skolan där vi tillbringade hela kvällen och hela natten. Det var nämligen eurovisionkväll med övernattning. SÅ MYSIGT. Vi började med att äta jätte god fajitas sen blev det eurovisiontittande i aulan med lite pauser, sen körde vi pandoras ask (haha) och tillsist sov vi. Vi var dock inte så många som sov över, ca 15 stycken men det var verkligen så mysigt. Tror vi somnade vid 04 efter enn runda till av pandora 2.0. Vi sov på badmadrasser, yogamattor, gympamattor på scenen i aulan. Jag sov så bra. Madde är nog en av de mysigaste jag sovit bredvid hihi.
 
 
Imorse vaknade vi ganska så sent, tror den var 10:40. Då tog vi på oss strandkläder och gick till stranden där vi åt frulle och spenderade hela dagen vid. Vi var där från 12-18/19. En helt perfekt söndag.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0