Feria de los pueblos

Hej! Nu var det ett tag sen jag bloggade igen. Har inte hunnit eller orkat.
 
Feria de los pueblos var iallafall en av de bästa sakerna som hänt här i Funkan under hela året! Det var så kul. Den var i fem dagar, fem helt underbara dagar. Det är svårt att återberätta allt och förklara vad det är men jag ska försöka. Det är en "karnival" som befinner sin på feriaplatsen som ligger någon minut från skolan) Den har allt. Massor av karuseller, matstånd, spelstånd, dansgolv osv. På parkeringen finns det två längder med casetor (småhus typ). I varje caseta har ett land runt om i världen anordnat ett "smakprov" från just det landet.
Du besöker alltså massa länder och få ta del av deras musik, kultur, mat och mycket mer. 
 I tillexempel Indien kan du lära dig att dansa bollywood, äta indisk mat och dricka indisk dricka. I Hawaii-casetan är det som att faktiskt vara på Hawaii. Där är det massa skön musik, mycket färsk frukt, drinkar ur annanaser osv.
 
Ferian började på onsdagen (den 30:de) och höll i sig tills lördagen. Varje dag har verkligen varit helt magisk. 
 
I onsdags efter skolan masserade jag och Madde Elin och Elvis en halv timme innan det var dags för vårkabaré på skolan, som förövrigt var jätte söt och bra. Efter vårkabarén samlades vi massa tjejer på Bella och Elins tak där vi tog massa kort, tittade på allt folk som var på ferian, körde lekar osv. När klockan började närma sig 23 drog vi ner till ferian och hade en av årets bästa kvällar. 
 
 
 
Torsdagen var en ledig dag, vilket betydde sovmorgon. Trodde jag. Självklart håller vi på att bygga ut huset så tidigt på morgonen började det borras i tegelväggen...Jag och Jempa var hemma och chillade hela dagen, men på kvällen var det dags för feria igen. Kl 22 skulle salsa-gänget ha sin uppvisning. Jag och Madde var nog nervösas av alla, fast än varken jag eller Madde skulle vara med och dansa haha. De var superduktiga som vanligt. Kvällen bestod av massvis av dans. Vi kom hem ganska tidigt eftersom dagen efter var det skola som gällde.
 
 
Fredagen var även den en bra dag. Efter skolan gick jag och Madde till Miramar. Sen gjorde vi i ordning oss hemma hos henne. På kvällen blev det yttligare en salsauppvisning! Efter den gick vi hem till Nander (en i salsan) där det var lite folk. Diego och Sofia sjöng och spelade för oss lite på skoj, de var så duktiga! Natten blev as kul! Vi började med att springa i bollar på vattnet.Jag och Lisa fick gå in i samma "boll". Det var så så så kul! Vi bestämde oss för att vara snälla mot alla våra tjejer men att "krossa barnen" haha. Kvällen bestod av grekisk mat, hawaii o cuba drickor och mycker dans! Jag och jempa tog taxi hem vid 3-4. När vi kom hem gick vi och la oss direkt eftersom vi skulle till Granada dagen efter med humhumklassen. 
 
Lördag. Resan till Granada blev lyckad! Lagom lång guidtur, dock känns det som att vi alltid kommer till samma stad när vi är ute och reser. Ronda, Cordoba, Granada osv alla rundturer består av en park, en utsiktsplats och en katedral. Fint är det dock. När bussen släppte av oss drog jag och Jempa med oss Madde hem. Hon fick låna kläder av oss för att ha på ferian. Vid 21:45 var det dags för den sista salsauppvisningen. Denna gången satt allt som en smäck. De var så duktiga verkligen! Efter uppvisningen följde jag, Jempa, Madde och Linn med hem till Sara för att byta om, måla naglarna och aa helt enkelt fördriva lite tid. Vid 23.30 möttes vi på botellongen där vi satt ett tag och hade lite kul. Kvällen började bra. Jag och Lisa åkte vikingagungan, det var lika roligt som att springa i en boll på vattnet!! Efter det började lisa dock må lite illa för karusellen var så länge och man fick typ svindel och så. Jag och Madde gick iväg med henne ett tag för att hon skule må bättre. Vi hann gå i garage, parker osv. Det hela slutade med att jag och Elin följde Lisa hem eftersom hon inte mådde bättre. När vi gick från Lisa tog vi en snabbis till Vanilla, midnight och foreplay. Det var kul! Tiden efter detta kan samanfattas av ett ord: Kaos. Vi hittade inte alla osv. Kvällen slutade dock bra för mig och Jempa som stannade lite extra på ferian och snackade med lite folk. Vi var där tills ferian stängde. När vi åkte hem vart jag så hungrig, grät typ..Så när vi kom hem blev det lite mat och sen sängen. 
 
 
 
Söndagen klockan 15 var det dags för morsdag lunch hemma hos abuela y abuelo. Det var mysigt och gott. Efter lunchen gick vi en snabbis till stranden där vi mötte lite folk som vi la oss en stund med och spelade fia med knuff (fkingsnuff som JC säger haha), "badade" lite halft, promenerade på stranden, kollade på någon slags roddtävling osv. Efter stranden tog jag o jempa en sista sväng på Ferian. Vi åkte två stycken galet roliga karuseller! Jempa var så rädd hahaha. Sen åt jag grekisksallad och jempa åt buñuelos. Det var så mycket folk, jätte kul! Vi kom hem vid 21 och då pratade jag en stund med pappa sen blev det en lugn kväll. 
 
 
Under dessa fem dagar har jag besökt otroligt många länder. Älskar att läsa igenom sms som det står typ "Är i Cuba nu, kommer till Japan om 10 min." osv. Ferian mest har gått ut på att dansa en massa! Jag tror verkligen inte jag har dansat så mycket som jag har gjort under dessa fem dagar. Jag och Madde har lärt oss salsa, tror vi allafall.Vi har kommit på en egen korigrafi som vi bygger på då och då. Salsagruppen har verkligen visat att de kan dansa salsa, ska se om jag lyckas få upp en video. Vi har även ätit massor av god mat! Ferian har verkligen varit helt perfekt. Vi har redan börjat kolla på biljetter ner till nästa feria nästa år...SÅ bra var den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0